WSV Het Spui

een pittoreske kleine jachthaven

De Blauwe Vlag

Ziet u de Blauwe Vlag wapperen aan het begin van onze haven? Dan mag u ervan uitgaan dat de haven schoon en veilig is!

Wat is de Blauwe Vlag?

Blauwe Vlag is een internationale milieuonderscheiding voor (jacht)havens en stranden die aangetoond hebben dat ze schoon en veilig zijn. De erkenning van de Blauwe Vlag krijgt een (jacht)haven of strand niet zomaar. Om te beoordelen of de locatie aan de eisen van de Blauwe Vlag voldoet, vindt er één keer per jaar een inspectie plaats. Hier wordt bekeken of het strand of de haven (nog altijd) voldoet aan de internationale kwaliteitseisen van de Blauwe Vlag. Mede dankzij het werk van vele vrijwilligers van onze vereniging heeft ook WSV Het Spui de vlag behaald. Waarvoor dank!

Voor meer informatie over de Blauwe Vlag kunt u de website www.blauwevlag.nl bezoeken.